L'ALQUERIA DEL PLANTER

L'ALQUERIA DEL PLANTER

dimecres, 18 de març del 2020

No ho entenc, algú m'ho pot explicar?


Avui m’he assabentat que govern central es dedica, entre altres coses, a requisar tot el material sanitari, centralitzant, diuen, la seua distribució des de Madrid. Que jo sàpiga, la G.C. s'ha endut cap a Madrid cent cinquanta mil mascaretes d’Andalusia, i quatre mil d'Igualada, deixant aquells territoris desabastits. Cosa que han aprofitat, els periodistes de sempre, per a contar a la gent coses que no són certes.
A part de les consideracions que es podrien fer sobre la manera d'actuar, o sobre l'encert de les mesures preses pel govern central, i per a això ja hi ha gent amb millor criteri que el meu. Des que va començar l'actual pandèmia, hi ha una qüestió que em preocupa: l’escassesa de material de protecció sanitària.
No hi ha mascaretes, ni guants. Tampoc hi ha gel desinfectant, i els sanitaris es queixen per no disposar de material de protecció suficient, ni bates, ni pantalles protectores. Tot això en un país ric, occidental. Per si això fora poca cosa, el govern central confisca el poc material disponible, centralitzant la seua distribució i retardant-ne la disponibilitat als llocs de destí.
En moments de crisi greu, com l’actual, no seré jo qui es dedique a escampar por a la gent, ni crítiques indiscriminades als qui ens governen. Tampoc aniré repartint culpabilitats, ni buscant a qui penjar-li la responsabilitat de la nostra desgràcia. Ara toca fer un enorme esforç per eixir d’una situació, que, cada dia més, esdevé preocupant.
Però això no vol dir que m’haja de creure tot el que em diuen, tampoc que la meua actitud esdevinga merament passiva sense aplicar la reflexió i la crítica a les decisions que estan afectant, d’una manera considerable la meua vida quotidiana, i condicionant el meu futur, i el dels meus. Crec que, fins i tot en els pitjors moments, hem de saber mantindre viu l’esperit crític, i la capacitat de reflexió.
I la reflexió que em faig respecte a la falta de material sanitari, és molt senzilla, molt de poble, molt ingènua. El material que escasseja és de fabricació senzilla, això em pareix a mi. Estem a Europa, la segona economia mundial, on hi ha milers de tallers i fàbriques de tota mena. Fa més de tres mesos que va la cosa, ací sols unes setmanes. Que ha passat per a què no tinguem a l’abast el material de protecció suficient?
En temps bèl·lics, i prebèl·lics, les nacions adaptaven les seues economies a l’enorme esforç que els representava fabricar artefactes de mort. Adaptaven les fàbriques a les noves necessitats de construir màquines per a la guerra a un ritme frenètic. Perquè els nostres governants no es van posar a adaptar les indústries necessàries per a cobrir les nostres necessitats actuals? No ho entenc.
Potser estiga equivocat, i els guants, les mascaretes, el gel desinfectant, i les pantalles de protecció, siguen articles que necessiten una tecnologia molt especialitzada. A mi em pareix que no és així, que són elements de fàcil i senzilla fabricació. Em sembla que si ens explicaren com fabricar mascaretes, i ens posarem tots a la feina, en un dia reblíem els hospitals de mascaretes per a donar i vendre.
No puc entendre, de cap de les maneres, el que està passant. Algú m’ho sabria explicar?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada