Tinc un conflicte
amb Vodafone, no l’explicaré perquè es faria llarg. Bàsicament es tracta de que
em reclamen 120€ quan em deuen 240€. El cas és que jo no he cobrat el que em
deuen, però Vodafone m’ha posat a tots els llistats de morosos existents i em llança
darrere advocats i cobradors, que em telefonen tres o quatre vegades, dia si, i
dia també amenaçant-me de no sé quants mals.
Habitualment sóc
una persona educada, però l’altre dia, fart de la persecució a que em sotmeten
aquests individus, li vaig dir a la persona que em telefonava en nom de no sé
quin despatx d’advocats, el que no et vulgues sentir, li’n vaig dir més que a
un músic, no m’han tornat a telefonar.
Quan t’enfrontes
a un empleat d’una empresa que abusa, o a un funcionari d’una administració que
no et dona un bon servei, penses que el pobre empleat no té la culpa, la culpa
és de l’empresa, de l’administració, del sistema o de la societat.
I sóc de l’opinió
que, certament la filosofia de l’empresa marca molt l’actitud dels seus
treballadors. Els dirigents polítics defineixen el comportament dels
funcionaris, el sistema establert, el tipus de societat incentiva determinats
actituds i inhibeix comportaments. Això és així, per això en primera instància
els responsables, els culpables de tot són els que manen.
Però els líders
polítics, els dirigents empresarials, els banquers, no estan al nostre abast,
estan lluny. Necessiten col·laboradors per a perjudicar-nos, i a eixos
col·laboradors si que els tenim a mà i els podem retreure el tractament que ens
donen. Els hem de complicar el treball que fan, els hem de fer desagradable la
funció que tenen de robar-nos per a d’altre, d’ocultar-nos informació que
hauria de ser pública, de complicar-nos els tràmits burocràtics.
No ens ha de
doldre avergonyir un funcionari que ens nega informació o ens complica una
gestió, els culpables són els qui governen, però ell col·labora amb entusiasme,
i l’administració me la conec prou bé. Hem d’enfrontar-nos a l’empleat de banca
que ens cobra comissions o que ens obliga a subscriure assegurances, plans de
pensions, preferents, o el que siga per firmar un préstec. Són normes de
l’entitat, però ell representa el banc que ens posa condicions abusives, i la
banca també me la conec prou bé.
Les estafes dels
bancs les dissenyen els directors generals, però els empleats saben
perfectament que estan enganyant els clients i anteposen la consecució
d’objectius i el cobrament d’una prima a l’honestedat Professional.
De la manipulació
a les televisions públiques i privades, de les mentires que publiquen els
diaris són culpables els seus directors
i els qui controlen els mitjans, però els periodistes han perdut la ètica
Professional necessària per viure amb un mínim de dignitat.
Total per un sou
de misèria. Quan una administració, una gran empresa, un mitjà de comunicació,
un banc ens estafe, ens menteixca, ens complique la vida, compliquem-li la vida
a l’empleat que tenim al davant, avergonyim-lo, fem que el seu treball siga tan
desagradable que es decideixca per demanar augment de sou o per canviar
d’empresa.
Per això vaig
decidir enviar a pastar fang a la senyoreta que em reclamava un deute
inexistent amb Vodafone, i em vaig quedar més ample que llarg
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada